Setelah anak pria dan wanita dewasa sebagian gereja-gereja Protestan menyelenggarakan, “Peneguhan Sidi” adalah bagian dari pengakuan iman. Setelah melakukan katekisasi, seseorang bisa diteguhkan melalui peneguhan sidi oleh Pendeta Jemaat melalui Upacara Liturgi di hadapan sidang jemaat.
Peneguhan Sidi mempunyai makna bahwa proses pembinaan atau pengajaran iman yang dilakukan selama katekisasi telah selesai dan dapat dipertanggung jawabkan. Hal tersebut menjadi jelas karena di dalam Peneguhan Sidi, yang pertama adalah pernyataan pengakuan percaya dari peserta yang telah selesai katekisasi di hadapan Allah dan jemaat
Nya.
Sebelum peneguhan sidi, melalui katekisasi warga gereja diharapkan memiliki Pemahaman Iman yang benar kepada Tuhan Yesus Kristus berdasarkan Alkitab dan sungguh sungguh percaya dan mengakui bahwa Yesus Kristus adalah Tuhan, mereka dididik menjadi warga sidi Gereja yang bertanggung-jawab, memiliki pengetahuan Alkitab yang cukup dan pemahaman yang benar tentang Firman Allah sesuai Alkitab, siap dan terampil menjadi saksi Kristus.
Tong do adong na so mambahen pesta partangiangan molo malua sian panghanghungi (naik sidi) dakdanakna. Holan nasida sakeluarga martangiang di jabu dung mulak sian gareja.
Alai molo dipatupa pesta partangiangan, jouon ma:
Dongan tubu
Boru/bere
Dongan sahuta
Hula-hula
Di tingki on nunga diontang be hula-hulana nang pe ulaon di jabu ala nunga dianggap sahuta di parserahan on tarlumobi ma di Jakarta. Alai dang pola sahat tu tulang ni natoras na malua sian panghanghungon i.
Andorang so marsipanganon, jolo pasahaton ni hula-hula do dengkena, diuduti ma muse pamoruon pasahathon tudu-tudu ni sipanganon tu hulahula. Nama milang tangiang laho marsipanganon pamoruon do jala na mangujungi hulahula. Dung sidung marsipanganon, marbagi jambar ma songon na ni ulahon/namasa di luat i.
Dung sidung sude parjambaran jala tingkos parpeakna tu angka tutur/tondong, diuduti ma muse tu na pasahat hata pasu gabe tu dakdanak na malua sian panghanghungi i. Dipiga-piga ulaon sisongonon Pihak hula-hula pasahat ulos dohot boras sipirni tondi tu berena na malua sian panghunghungi, dung natoras na pasahat on sejumlah amplop tu sude rombongan ni hula-hula sebagai pasituak na tonggi tarlumobi ma molo rombongan hula-hula sian luar ni wilayah ni na toras ni panghang-hungi.
Sude raja na torop, diwakili piga-piga halak, mangalehon hata poda/pengarahan tu na malua i asa betul-betul bertanggung-jawab di sude pangalaho na (tindakanna) secara positip. Alana molo dung malua sian panghanghungi, di dok do naung toras jadi ingkon do bertanggung-jawab dipangalahona. Dung sude mandok hata jala horong hulahula pe nunga mandok hata podana, dipasahat ma tu hasuhuton asa mangampu jala laos dipasahat ma tu na malua i laho mangampu.
Biasana angka dongan huta, namarhaha-maranggi dohot boru-bere pasahat on kado manang berupa amplop sebagai manupaki ulaon i.
Di pangampuon i, songon on ma udutna (laos pasahathon hata poda): Dongan sahuta
Boru/bere
Dongan tubu
Hasuhuton/natoras ni na malua
Na malua sian panghangkhungon
Sidung sude mangampu hata pasu gabe dipasahat ma tu hula-hula laho mangujungi dohot ende/tangiang.
إرسال تعليق
Silahkan berkomentar dengan sopan. Trimakasi