Adat Budaya Batak Malua Sian Pangkhangkhungi/Naik Sidi

Setelah anak pria dan wanita dewasa sebagian gereja-gereja Protestan  menyelenggarakan, “Peneguhan Sidi” adalah bagian dari pengakuan iman. Setelah  melakukan katekisasi, seseorang bisa diteguhkan melalui peneguhan sidi oleh Pendeta  Jemaat melalui Upacara Liturgi di hadapan sidang jemaat.  

 Peneguhan Sidi mempunyai makna bahwa proses pembinaan atau pengajaran iman  yang dilakukan selama katekisasi telah selesai dan dapat dipertanggung jawabkan. Hal  tersebut menjadi jelas karena di dalam Peneguhan Sidi, yang pertama adalah pernyataan  pengakuan percaya dari peserta yang telah selesai katekisasi di hadapan Allah dan jemaat 

Nya.  

 Sebelum peneguhan sidi, melalui katekisasi warga gereja diharapkan memiliki Pemahaman Iman yang benar kepada Tuhan Yesus Kristus berdasarkan Alkitab dan  sungguh sungguh percaya dan mengakui bahwa Yesus Kristus adalah Tuhan, mereka  dididik menjadi warga sidi Gereja yang bertanggung-jawab, memiliki pengetahuan  Alkitab yang cukup dan pemahaman yang benar tentang Firman Allah sesuai Alkitab, siap  dan terampil menjadi saksi Kristus.  

 Tong do adong na so mambahen pesta partangiangan molo malua sian  panghanghungi (naik sidi) dakdanakna. Holan nasida sakeluarga martangiang di jabu  dung mulak sian gareja.  

Alai molo dipatupa pesta partangiangan, jouon ma:  

Dongan tubu  

Boru/bere  

Dongan sahuta  

Hula-hula  

Di tingki on nunga diontang be hula-hulana nang pe ulaon di jabu ala nunga dianggap  sahuta di parserahan on tarlumobi ma di Jakarta. Alai dang pola sahat tu tulang ni natoras  na malua sian panghanghungon i.  

Andorang so marsipanganon, jolo pasahaton ni hula-hula do dengkena, diuduti ma muse  pamoruon pasahathon tudu-tudu ni sipanganon tu hulahula. Nama milang tangiang laho  marsipanganon pamoruon do jala na mangujungi hulahula. Dung sidung marsipanganon,  marbagi jambar ma songon na ni ulahon/namasa di luat i.  

Dung sidung sude parjambaran jala tingkos parpeakna tu angka tutur/tondong, diuduti ma  muse tu na pasahat hata pasu gabe tu dakdanak na malua sian panghanghungi i.   Dipiga-piga ulaon sisongonon Pihak hula-hula pasahat ulos dohot boras sipirni tondi  tu berena na malua sian panghunghungi, dung natoras na pasahat on sejumlah amplop tu  sude rombongan ni hula-hula sebagai pasituak na tonggi tarlumobi ma molo rombongan  hula-hula sian luar ni wilayah ni na toras ni panghang-hungi.  

Sude raja na torop, diwakili piga-piga halak, mangalehon hata poda/pengarahan tu na  malua i asa betul-betul bertanggung-jawab di sude pangalaho na (tindakanna) secara  positip. Alana molo dung malua sian panghanghungi, di dok do naung toras jadi ingkon  do bertanggung-jawab dipangalahona. Dung sude mandok hata jala horong hulahula pe  nunga mandok hata podana, dipasahat ma tu hasuhuton asa mangampu jala laos dipasahat  ma tu na malua i laho mangampu.  

Biasana angka dongan huta, namarhaha-maranggi dohot boru-bere pasahat on kado  manang berupa amplop sebagai manupaki ulaon i.  

Di pangampuon i, songon on ma udutna (laos pasahathon hata poda):  Dongan sahuta  

Boru/bere  

Dongan tubu  

Hasuhuton/natoras ni na malua  

Na malua sian panghangkhungon  

Sidung sude mangampu hata pasu gabe dipasahat ma tu hula-hula laho  mangujungi dohot ende/tangiang. 

0 Komentar

Silahkan berkomentar dengan sopan. Trimakasi

Posting Komentar

Silahkan berkomentar dengan sopan. Trimakasi

Post a Comment (0)

Lebih baru Lebih lama